Nowa us艂uga subskrypcji muzyki YouTube zostanie uruchomiona w przysz艂ym tygodniu – ale tylko na 5 rynkach. W Polsce jej nie zobaczymy na razie, ale te偶 i Wielka Brytania musi poczeka膰. Niestety nie jeste艣my na tyle kluczowym rynkiem na Google, ale czy b臋dzie czego 偶a艂owa膰? Postaramy si臋 to sprawdzi膰 gdy ruszy ta nowa ods艂ona.聽Zmiany na YouTube czekaj膮 … a w Polsce mamy kuriozum … zostali艣my w DJ Raport wys艂ani na trzymiesi臋czny kurs o prawie autorskim! Dlaczego? O tym wszystkim ni偶ej.
Zmiany na YouTube tu偶 tu偶 … Nowa us艂uga subskrypcji muzyki YouTube – wcze艣niej o nazwie kodowej „Remix” o czym ju偶 pisali艣my – zosta艂a potwierdzona i rozpocznie si臋 na pi臋ciu rynkach w najbli偶szy wtorek czyli 22 maja 2018.
Platforma audiowizualna to oczywi艣cie reaktywacja marki muzycznej YouTube, jako aplikacji i odtwarzacza na komputer oferuj膮cego jak teraz us艂ug臋 przesy艂ania strumieniowego stworzon膮 dla muzyki z YouTube.
Dost臋pny b臋dzie zar贸wno bezp艂atny pakiet jak i pakiet p艂atny za 9,99 USD miesi臋cznie o nazwie YouTube Music Premium.
Obecni subskrybenci Muzyki Google Play otrzymaj膮 cz艂onkostwo YouTube Music Premium w ich aktualnej umowie i zapewniono, 偶e „nic si臋 nie zmieni”. Ponadto serwis YouTube og艂osi艂, 偶e wkr贸tce zmieni nazw臋 swojej subskrypcji premium us艂ugi YouTube Red na YouTube Premium, kt贸ra b臋dzie obejmowa膰 dost臋p do wszystkich oryginalnych film贸w YouTube oraz Muzyki YouTube za 11,99 USD miesi臋cznie. (Cena p艂acona przez obecnych subskrybent贸w YouTube Red nie zmieni si臋.)
Nowa ods艂ona serwisu rozpocznie si臋 na pi臋ciu kluczowych dla Google rynkach: w USA, Australii, Nowej Zelandii, Meksyku i Korei Po艂udniowej. W dalszej perspektywie planuje si臋 rynek w Austrii, Kanadzie, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Irlandii, W艂oszech, Norwegii, Rosji, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii. Polska najwidoczniej jest marginalnym rynkiem, co zreszt膮 wida膰 w podej艣ciu do polskiego u偶ytkownika. Ale o tym na samym dole.
YouTube potwierdzi艂 w swoim po艣cie na blogu, 偶e: „Ponad milion fan贸w muzyki przychodzi do YouTube ka偶dego miesi膮ca, by sta膰 si臋 cz臋艣ci膮 kultury muzycznej i odkrywa膰 now膮 muzyk臋„. Potencja艂 jest wi臋c ogromny.
Elias Roman z serwisu wyja艣nia: „Dni przeskakiwania pomi臋dzy wieloma aplikacjami muzycznymi i YouTube dobieg艂y ko艅ca. Niezale偶nie od tego, czy chcesz s艂ucha膰, ogl膮da膰, czy odkrywa膰, wszystko jest tutaj. …聽Muzyka YouTube to nowa us艂uga przesy艂ania strumieniowego muzyki stworzona dla muzyki: oficjalne piosenki, albumy, tysi膮ce list odtwarzania i radio artysty oraz bogaty katalog remiks贸w, wyst臋p贸w na 偶ywo, cover贸w i teledysk贸w YouTube, kt贸rych nie znajdziesz nigdzie indziej – wszystko zorganizowane po prostu i spersonalizowane. Po raz pierwszy wszystkie ruchy muzyczne mo偶na znale藕膰 w jednym miejscu.
Spersonalizowany ekran g艂贸wny muzyki w YouTube dynamicznie dostosowuje si臋 do zalece艅 opartych na historii s艂uchania ludzi, gdzie oni s膮 i co robi膮. Na lotnisku? Przed lotem polecimy co艣 relaksuj膮cego. Wchodzisz na si艂owni臋? Zasugerujemy kilka uderze艅, aby uzyska膰 lepsze t臋tno….聽Tysi膮ce playlist stworzonych, aby pom贸c Ci odkrywa膰 now膮 muzyk臋. Oznacza to, 偶e niezale偶nie od tego, jak膮 muzyk臋 lubisz, gdzie jeste艣, co robisz lub jaki masz nastr贸j, mo偶esz 艂atwo znale藕膰 odpowiedni膮 list臋 odtwarzania na ten moment. „
S艂owa, s艂owa, s艂owa …. mo偶na powiedzie膰. Google uchyli艂 r膮bka tajemnicy publikuj膮c screeny i design nowego serwisu. Czy b臋dzie czego 偶a艂owa膰? Postaramy si臋 to sprawdzi膰 gdy ruszy ta nowa ods艂ona.聽Zmiany na YouTube czekaj膮 … ale p贸ki co praca obecnego pozostawia wiele do 偶yczenia.
Oto przyk艂ad z naszego podw贸rka. DJ Raport umie艣ci艂 wywiad z polskim artyst膮 wydawanym przez firm臋 Universal, a pod wypowiedziami umieszczono utw贸r audio, kt贸rego dotyczy艂a rozmowa. YouTube zablokowa艂 ten wywiad, a po trzykrotnym odwo艂aniu si臋 DJ Promotion ( o ten kana艂 chodzi), w kt贸rym napisano, 偶e wywiad umieszczono za zgod膮 wydawcy, YouTube zablokowa艂 ca艂kowicie mo偶liwo艣膰 wej艣cia na kana艂 i jego zarz膮dzania i .. skierowa艂 DJ Promotion na … (uwaga!) „trzymiesi臋czny kurs z prawa autorskiego” – przez roboty! Bo normalny cz艂owiek by pomy艣la艂.
Sk膮d to si臋 wzi臋艂o takie kuriozum? A no st膮d, 偶e w Google pracuj膮 roboty i nikt nie przewidzia艂 sytuacji, 偶e mo偶na porozumie膰 si臋 z wydawc膮 w celu wykorzystania jego muzyki. Wydawca tez niewiele mo偶e zrobi膰, cho膰 pr贸buje. Mo偶na wi臋c聽 zachwyca膰 si臋 nowalijkami YouTube, ale naprawd臋 podchod藕my do tego serwisu z dystansem.
Inn膮, znacznie ciekawsza nowalijk膮, cho膰 nie istotn膮 dla zwyk艂ego u偶ytkownika, jest umieszczanie pod filmem danych wydawniczych i autorskich, jak nazwa labela, autor贸w i kompozytor贸w utworu i innych danych. Wida膰 to na foto obok. Arty艣ci si臋 ciesz膮, ale z punktu widzenia zwyk艂ego odbiorcy to sprawa ma艂o istotna.