Dziś na naszej „tapecie” utwór sprzed 21 lat dziś odświeżony w sposób nieco zaskakujący. „The ketchup song” to przecież bardzo prosta piosenka, tymczasem duet włoskich producentów – Piero Pirupa i Paolo Pellegrino – „pojechał mocno”.
Wydawać by się mogło, że ta wesoła piosenka aż się prosi, aby odświeżyć ją z lekkim beatem house. Piero Pirupa i Paolo Pellegrino „zagrali” odważniej. Swoją wersję nazwali „Asereje”, a więc podtytułem oryginału Las Ketchup.
Producenci postanowili w swojej wersji „Asereje” uciec od klimatu oryginału i stworzyli kawałek tech house. Pocięli wokal (cover), dołożyli sporo efektów.
Piero Pirupa bardzo się u nas spodobał z „We Don’t Need” czyli opracowania PInk Floyd, razem z Oliverem Heldens’em. Z kolei Paolo Pellegrino , dwa lata temu, wylansował bardzo dobrze u nas przyjęty „I Don’t Wanna Know”.
Oryginał
?The Ketchup Song? powstał w 2002 roku. Opowiada o młodym mężczyźnie imieniem Diego, który wchodzi do nocnego klubu. DJ, przyjaciel Diego, gra ulubioną piosenkę Diego, „Rapper’s Delight” zespołu Sugarhill Gang. Diego tańczy i śpiewa do piosenki, naśladując jej refren z hiszpańskim bełkotem.
?The Ketchup Song ( Asereje )? to debiutancki singiel hiszpańskiej grupy popowej Las Ketchup. Pochodzi z ich debiutanckiego albumu studyjnego „Hijas del Tomate”.
?The Ketchup Song? został wydany 10 czerwca 2002 roku iw tym samym roku stał się międzynarodowym hitem. Osiągnął numer jeden w co najmniej 20 krajach europejskich.
Znalazł się również na szczycie list przebojów Australii, Kanady i Nowej Zelandii, ale utknął na 54. miejscu w Stanach Zjednoczonych. Od 2006 roku piosenka sprzedała się w ponad 7 milionach egzemplarzy na całym świecie. Był bardzo popularny także w Polsce.
Układ taneczny w piosence był popularnym tańcem nowatorskim na początku XXI wieku.